Zrušený ústredným predpisom spoločnosti Hont Medik s.r.o. č.25/2011 Sp. o zrušení ústredného predpisu spoločnosti Hont Medik s.r.o. č. 20/2011 Sp. o zriadení Odboru spoločných činností Hont Medik s.r.o. (účinnosť od 19. septembra 2011).

 

 

20/2011 Sp.

 

ÚSTREDNÝ PREDPIS

z 24. júla 2011

o zriadení Odboru spoločných činností Hont Medik s.r.o.

Jediný spoločník obchodnej spoločnosti Hont Medik s.r.o. vykonávajúci pôsobnosť jej valného zhromaždenia uzniesol sa na tomto ústrednom predpise:

 

§ 1

Úvodné ustanovenia

(1) Zriaďuje sa organizačný útvar spoločnosti Hont Medik s.r.o.

(2) Názov zriadeného organizačného útvaru znie: Odbor spoločných činností Hont Medik s.r.o. (ďalej len „Odbor“).

(3) Miesto výkonu činnosti Oboru je Krupina, Ul. 29.augusta 611/6, 963 01.

(4) Odbor sa zriaďuje na dobu neurčitú.

(5) Odbor nie je právnickou osobou a nezapisuje sa do obchodného registra.

(6) Právne úkony pri prevádzkovaní Odboru robia sa menom spoločnosti Hont Medik s.r.o. (ďalej len „spoločnosť“).

 

§ 2

Úlohy a pôsobnosť Odboru

(1) Odbor vykonáva všetky podporné, technické, administratívne, zásobovacie, evidenčné, účtovné a ďalšie spoločné technicko-hospodárske činnosti nevyhnutné pre chod tak celej spoločnosti, ako aj jej odštepných závodov, organizačných zložiek, prevádzkarní, ako aj jej orgánov.

(2) Odbor ďalej plní všetky úlohy plynúce mu z ustanovení Zakladateľskej listiny spoločnosti v platnom znení (ďalej len „Listina“), Organizačného poriadku spoločnosti č.17/2011 Sp. (ďalej len „Organizačný poriadok“), pracovného poriadku spoločnosti - ak bude vydaný (ďalej len „pracovný poriadok“), ústredných predpisov spoločnosti (ďalej len „ústredný predpis“), 1) uznesení valného zhromaždenia spoločnosti (ďalej len „valné zhromaždenie“), nariadení konateľov spoločnosti (ďalej len „nariadenie konateľov“), 2) vnútorných predpisov spoločnosti (ďalej len „vnútorný predpis“), 3) Štatútu Odboru (ďalej len „Štatút“), ako aj každého ďalšieho vnútorného právneho aktu spoločnosti, a to vrátane každého z osobitných právnych aktov. 4)

(3) Pokiaľ to ustanoví zmluva uzatvorená medzi spoločnosťou a treťou osobou, plní Odbor aj všetky úlohy, ktoré mu z tejto zmluvy vyplynú.

(4) Odbor plní tiež všetky ďalšie úlohy podľa pokynov, príkazov a rozhodnutí:

a) konateľa spoločnosti (ďalej len „konateľ“),

b) obchodného vedenia spoločnosti v rozhodovacej právomoci konateľov (ďalej len „Vedenie“). 5)

(5) Ostatné úlohy a činnosti, ktoré Odbor bude plniť, ustanoví Štatút (§ 7).

 

 

§ 3

Riaditeľ Odboru

(1) Na čele Odboru stojí riaditeľ Odboru.

(2) Riaditeľa Odboru do funkcie vymenúva a z nej odvoláva konateľ.

(3) Riaditeľ Odboru je vedúcim zamestnancom v priamej riadiacej pôsobnosti štatutárneho orgánu spoločnosti.

(4) Pracovný pomer s riaditeľom Odboru sa zakladá písomnou pracovnou zmluvou až po jeho vymenovaní. 6)

(5) Riaditeľ Odboru riadi chod celého Odboru. Ako vedúci zamestnanec poverený vedením na príslušnom stupni riadenia spoločnosti 7) je oprávnený určovať a ukladať jemu podriadeným zamestnancom spoločnosti (ďalej len „zamestnanec“) pracovné úlohy, organizovať, riadiť a kontrolovať ich prácu a dávať im na ten účel záväzné pokyny. 8)

(6) Zamestnancom podriadeným riaditeľovi Odboru sa rozumie fyzická osoba, ak je v pracovnoprávnom vzťahu ku spoločnosti, a to bez ohľadu, či pracovný pomer bol založený pracovnou zmluvou 9) alebo niektorou z dohôd o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru, 10) pokiaľ táto fyzická osoba:

a) je zaradená na Odbor, alebo

b) miestom výkonu jej práce je Odbor, alebo

c) z druhu jej práce (pracovnej činnosti) vyplýva, že ide o prácu (pracovnú činnosť), ktorá je zhodná s niektorou z úloh alebo činností, ktoré plní Odbor, alebo

d) v pracovnej zmluve s ňou je ako jej nadriadený uvedený riaditeľ Odboru, alebo

e) v dohode o práci vykonávanej mimo pracovného pomeru je uvedené, že prácu za spoločnosť prevezme Odbor alebo riaditeľ Odboru, ako aj keď v tejto dohode sa uvádza, že riaditeľ Odboru je jej nadriadeným, priamym nadriadeným alebo predstaveným.

(7) Riaditeľ Odboru zodpovedá za plnenie úloh a činností Odboru spoločnosti.

(8) Zodpovednosť podľa odseku 7 uplatňujú za spoločnosť konatelia.

(9) Ostatné práva a povinnosti riaditeľa Odboru, než vyplývajúce mu zo zákonov, všeobecne záväzných právnych predpisov, z Listiny, Organizačného poriadku, pracovného poriadku (ak bude vydaný), ústredných predpisov, nariadení konateľov, vnútorných predpisov, osobitných právnych aktov a zo zmlúv (§ 2 ods. 3), vymedzí Štatút.

 

§ 4

Zástupca riaditeľa Odboru

(1) Počas neprítomnosti riaditeľa Odboru zastupuje zástupca riaditeľa Odboru.

(2) Zástupcu riaditeľa Odboru určuje písomným rozhodnutím riaditeľ Odboru. 11)

(3) Zástupcom riaditeľa Odboru určeným podľa odseku 2 môže byť iba riaditeľovi Odboru podriadený zamestnanec v pracovnom pomere založenom pracovnou zmluvou.

(4) Ak nie je zástupca riaditeľa Odboru ustanovený, postupuje sa podľa osobitného ustanovenia Organizačného poriadku; 12) na odsek 3 sa v tomto prípade neprihliada.

 

§ 5

Organizačná štruktúra Odboru

(1) Odbor sa člení na zložky.

(2) Zložkami Odboru sú:

a) Sekretariát,

b) Oddelenie vnútornej správy,

c) Prevádzkový úsek.

(3) Sekretariát plní najmä administratívne, organizačné a ostatné podporné činnosti súvisiace s vykonávaním pôsobnosti (funkcie) orgánov spoločnosti a jednotlivých stupňov riadenia spoločnosti, ako aj činnosti podateľne a správy registratúry spoločnosti.

(4) Oddelenie vnútornej správy plní najmä operatívne, bezpečnostné, ochranné, obranné, koordinačné, organizačné, majetkovo správne, evidenčné, právne, metodické, preventívne, oboznamovacie, personálne, mzdové, účtovné, kontrolné činnosti, ako aj činnosti na úseku riadenia ľudských zdrojov, výberových konaní, zaistenia bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, škodových udalostí (vrátane ich likvidácie), komunikácie s verejnosťou, vybavovania podnetov, podaní, žiadostí a sťažností, obchodného registra a živností, riešenia porušení pracovnej disciplíny a iných deliktov a ochrany pred požiarmi.

(5) Prevádzkový úsek plní najmä bežné prevádzkové, upratovacie a čistiace, sanitárne, dezinfekčné, maliarske, nákupné, zásobovacie, technické, skladovacie, pomocné, prípravné a ostatné manipulačné činnosti.

(6) Rozdelenie všetkých činností medzi zložky Odboru ustanoví Štatút.

 

 

§ 6

Počet a štruktúra pracovných miest Odboru

(1) Odboru sa prideľuje 8,0 pracovných miest pri ustanovenom pracovnom čase 40 hodín týždenne.

(2) Štruktúra pracovných miest Odboru sa určuje nasledovne:

a) jedno pracovné miesto vedúceho zamestnanca - riaditeľa Odboru,

b) jedno pracovné miesto pre Sekretariát,

c) tri pracovné miesta pre Oddelenie vnútornej správy,

d) tri pracovné miesta pre Prevádzkový úsek.

(3) Pracovné miesta uvedené v odseku 1 sú novovytvorenými pracovnými miestami.

 

§ 7

Štatút

(1) Štatút vydá Vedenie formou nariadenia konateľov. 2)

(2) Štatút ustanoví najmä:

a) ďalšie úlohy a činnosti, ktoré bude Odbor plniť (§ 2 ods. 5),

b) práva a povinnosti riaditeľa Odboru (§ 3 ods. 10),

c) rozdelenie všetkých činností medzi zložky Odboru (§ 5 ods. 6),

e) oprávnenia Odboru na robenie úkonov v pracovnoprávnych vzťahoch namiesto štatutárnych orgánov spoločnosti v súvise s plnením úloh a činností Odboru a vymedzenie povinností zamestnancov a vedúcich zamestnancov (okrem konateľov) pri poskytovaní súčinnosti požadovanej Odborom,

f) práva a povinnosti Odboru a jeho zložiek vo vzťahu ku tretím osobám, najmä vo vzťahu k fyzickej osobe alebo právnickej osobe poverenej vedením účtovníctva spoločnosti (ďalej len „účtovná kancelária“) podľa ustanovenia osobitného zákona. 13)

(3) Štatút môže tiež ustanoviť:

a) ďalšie podrobnosti o organizačnej štruktúre Odboru,

b) vymedzenie ďalších práv a povinností týkajúcich sa Odboru a jeho zložiek,

c) akékoľvek ďalšie podrobnosti na vykonanie tohto ústredného predpisu.

(4) Pokiaľ Štatút ustanoví podrobnosti podľa odseku 3 písm. c), vzťahujú sa na tento prípad osobitné ustanovenia Listiny 14) a Organizačného poriadku. 15)

 

§ 8

Podpora zamestnanosti

(1) Spoločnosť pri obsadzovaní novovytvorených miest Odboru podporí:

a) regionálnu a miestnu zamestnanosť, 16)

b) znevýhodnených uchádzačov o zamestnanie, 17)

c) občanov so zdravotným postihnutím. 18)

(2) Postup podľa odseku 1 písm. a) sa uplatní v prípade, pokiaľ spoločnosť pre účely osobitného zákona bude považovaná za zamestnávateľa vykonávajúceho činnosť v oblasti vymedzenej ustanovením tohto zákona 19) a iba v prípade, že na žiadosť spoločnosti uzavrie s ňou príslušný úrad dohodu o príspevku na podporu regionálnej a miestnej zamestnanosti podľa osobitného predpisu. 20)

(3) Postup podľa odseku 1 písm. b) sa uplatní iba v tom prípade, že na žiadosť spoločnosti uzavrie s ňou príslušný úrad dohodu o príspevku na podporu zamestnávania znevýhodneného uchádzača o zamestnanie podľa osobitného predpisu. 21)

(4) Postup podľa odseku 1 písm. c) sa uplatní iba v prípade, pokiaľ príslušný úrad na žiadosť spoločnosti uzavrie s ňou dohodu o príspevku na:

a) zriadenie chránenej dielne alebo chráneného pracoviska, 22) alebo

b) udržanie občana so zdravotným postihnutím v zamestnaní. 23)

 

§ 9

Zamestnávanie bežným spôsobom

(1) Pokiaľ príslušný úrad nevyužije ponuku spoločnosti a neuzatvorí s ňou žiadnu z dohôd uvedených v § 8 ods. 2 až 4, spoločnosť obsadí novovytvorené pracovné miesta Odboru vlastným výberovým konaním alebo aj priamym obsadením, ktorým sa neuplatní žiadna z foriem podpory zamestnanosti uvedená v § 8 ods. 1.

(2) Obsadzovanie novovytvorených pracovných miest Odboru v prípade uvedenom v odseku 1 sa spravuje osobitnými ústrednými predpismi. 24)

(3) V prípade uvedenom v odseku 1 sa novovytvorené pracovné nesmú obsadzovať za pomoci žiadneho z úradov práce, sociálnych vecí a rodiny na celom území Slovenskej republiky.

 

Prechodné, spoločné a záverečné ustanovenia

 

§ 10

Odo dňa účinnosti tohto ústredného predpisu a až do dňa vzniku pracovného pomeru medzi spoločnosťou a prvým riaditeľom Odboru vykonáva jeho práva a plní jeho povinnosti Vedením k tomu písomne poverený zamestnanec.

 

§ 11

(1) Pre účely vykonania tohto ústredného predpisu môže Vedenie vydávať nariadenia konateľov podľa Listiny 14) a Organizačného poriadku. 15)

(2) Odborné účtovné činnosti pri vykonaní tohto ústredného predpisu, najmä však tieto činnosti pri predkladaní žiadostí podľa § 8 ods. 2 až 4, ako aj všetku ostatnú potrebnú súčinnosť, je povinná plniť účtovná kancelária, a to podľa žiadostí a dožiadaní konateľov, každého z nich, samostatne alebo Vedenia.

 

§ 12

Účinnosť

Tento ústredný predpis nadobúda účinnosť 1. septembra 2011.

 

MUDr. Vladimír Hacek, v. r.

Poznámky pod čiarou:

1) Čl. 21 Listiny.

2) Čl. 23 Listiny.

3) Čl. 24 Listiny.

4) § 6 nariadenia konateľov spoločnosti Hont Medik s.r.o. č. 13/2011 Sp., ktorým sa ustanovujú podrobnosti o Spravodajcovi Hont Medik s.r.o.

5) § 134 zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a čl. 17 Listiny.

6) § 42 ods. 2 zákona č.311/2001 Z. z. Zákonník práce v znení neskorších predpisov a § 19 až 21 Organizačného poriadku.

7) § 9 až 15 Organizačného poriadku.

8) § 9 ods. 1 a 3 Zákonníka práce.

9) § 42 Zákonníka práce.

10) § 223 až 228a Zákonníka práce.

11) § 17 Organizačného poriadku.

12) § 16 ods. 1, 3 a 4 Organizačného poriadku.

13) § 5 ods. 1 zákona č. 413/2002 Z. z. o účtovníctve v znení neskorších predpisov.

14) Čl. 21 ods. 8, čl. 22 ods. 3 písm. f) a čl. 23 Listiny.

15) § 27 až 30 Organizačného poriadku.

16) § 50i zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.

17) § 8 zákona č. 5/2004 Z. z.

18) § 9 zákona č. 5/2004 Z. z.

19) § 50i ods. 2 písm. b) a § 52a ods. 1 písm. a) zákona č. 5/2004 Z. z.

20) § 50i ods. 4 a 6 zákona č. 5/2004 Z. z.

21) § 50 ods. 6 a 7 zákona č. 5/2004 Z. z.

22) § 56 ods. 9 zákona č. 5/2004 Z. z.

23) § 56a ods. 4 zákona č. 5/2004 Z. z.

24) § 7 ods. 11 ústredného predpisu č.1/2011 Sp. o vymedzení oblastí, ktoré sa v spoločnosti Hont Medik s.r.o. spravujú ústrednými predpismi.

Zverejnené: 25. júl 2011

Vyhľadávanie

Kontakt

Hont Medik s.r.o. Malinovského 873/7
P.O.BOX 19
963 01 KRUPINA
(Zápis do Obchodného registra Okresného súdu Banská Bystrica, Odd Sro, vl.č. 8812/S, IČO 36622371)
Telefón a fax:
045 / 5512444
 

Za úplnosť, správnosť a zhodu s písomnými vyhotoveniami textov vyhlásených v Spravodajcovi Hont Medik s.r.o. zodpovedá konateľ spoločnosti Hont Medik s.r.o., do riadiacej pôsobnosti ktorého Spravodajca Hont Medik s.r.o. patrí.

Pri uverejňovaní v Spravodajcovi Hont Medik s.r.o. sa postupuje v súlade so zákonom č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov; osobné údaje, ktorých zverejnenie sa nepripúšťa alebo pripúšťa iba s predchádzajúcim súhlasom dotknutej osoby, nahradzujú sa šiestimi veľkými písmenami "X".

Výpis z Obchodného registra